Dit zijn de 3 meest effectieve vormen van signing

Dit zijn de 3 meest effectieve vormen van signing

Met signing maak je je bedrijf zichtbaar voor de buitenwereld. Dus in de basis is iedere vorm van signing effectief. Toch zit er een verschil in zichtbaarheid. De ene vorm levert nu eenmaal meer zichtbaarheid op dan de andere. In dit artikel focussen we ons op de meest effectieve vormen van signing.

Bedrukte bedrijfskleding

Zeker als je een bedrijf hebt waarbij je medewerkers dagelijks in contact staan met klanten, zorgt bedrijfskleding voor veel zichtbaarheid. Overigens zorgt de kleding ook voor een professionele uitstraling, want je klanten herkennen je medewerkers. Dat is zeker prettig als je medewerkers bij klanten thuis komen, bijvoorbeeld om producten af te leveren. Zo weet een klant tenminste zeker dat hij of zij niet open doet voor een persoon die verkeerde bedoelingen heeft.

Voertuigreclame

Voertuigreclame in de vorm van bestickering is een van de meest effectieve vormen van reclame die je in het verkeer kunt maken. Net zoals bij bedrijfskleding geldt dat hierbij het aantal contactmomenten met klanten en potentiële klanten enorm kan oplopen als je veel buiten de deur aan het werk bent.

Wel is het zo dat de voertuigreclame aan effectiviteit verliest wanneer je de bestickering op je auto, bus of vrachtwagen tot het logo van je bedrijf beperkt. Dit zie je nog vaak gebeuren, zelfs bij grote internationale bedrijven. Eeuwig zonde, want rekenen er maar niet op dat een potentiële klant contact met je gaat opnemen op basis van een logo. Een boodschap waarmee je weet te prikkelen werkt veel beter. Tip: focus dus op het probleem dat je voor je doelgroep oplost.

Gevelreclame

Met gevelreclame zorg je ervoor dat je bestaande relaties je bedrijfspand gemakkelijker kunnen vinden. Maar je kunt er ook nieuwe klanten mee trekken. Zeker als je pand langs een locatie ligt waar dagelijks veel mensen voorbij komen.

Bij gevelreclame is het belangrijk dat je boodschap ook nog zichtbaar is wanneer de zon onder is gegaan. Kies dus voor verlichte gevelreclame. Voorbeelden hiervan zijn doosletters en lichtbakken.

Een belangrijk aandachtspunt bij gevelreclame is de vergunningplicht. Doordat de reclameboodschap de uitstraling van je bedrijfspand verandert, zul je bij de gemeente een vergunningaanvraag moeten indienen. Professionele signbedrijven, zoals Objekt Reclame, sturen je een tekening met technische specificaties van de reclameboodschap. Die kun je één op één aan de gemeente overhandigen, waardoor de vergunningsaanvraag soepel verloopt.

Advies nodig over signing?

Naast het bespreken van de meest effectieve vormen van signing, hebben we in dit artikel ook een aantal tips met je gedeeld om je reclameboodschap zo effectief mogelijk te maken. Wanneer je zelf niet goed weet welke invulling je aan de reclame moet geven, vraag dan altijd om advies bij een signbedrijf. Daar werken specialisten die dagelijks bezig zijn met het uitdenken en maken van reclameboodschappen. Ze weten dus als geen ander hoe ze ervoor kunnen zorgen dat jouw boodschap straks de aandacht van je doelgroep trekt.